Raci cu mujdei - reteta si poze

Sunday, June 24, 2012






Cu gandul la homari m-am hotarat totusi sa pregatesc niste raci (erau mai pe bugetul meu), asa ca am cumparat 1 kg de raci vii de la Hala Obor ( www.raci.ro )


PS. daca vreti raci mari sa fie comparabili cu homarii trebuie sa va prezentati in jur de ora 8 la hala intrucat sunt pe alese la acelasi pret.

Ingrediente:

15-20 raci medi
1 morcov mare
1 ceapa mare
2-3 catei de usturoi
sare
piper boabe
patrunjel
4 capatani de usturoi pentru mujdei

Mod de preparare:

Zarzavaturile impreuna cu sare, mai multa decat e obicei, si ciraca 1,5 - 2 litri de apa se pun la fiert pt circa 1 ora pana se obtine o supa. Se completeaza cu apa prefiarta daca mai e nevoie pentru a acoperii racii circa 1 deget la momentul introducerii lor

Racii se spala bine cu peria (cu mare atentie pentru ca ei trebuie sa fie vii pana in momentul fierberii). Apoi, se rupe varful cozii printr-o usoara rasucire si se trage impreuna cu intestinul gros.

Cand supa a fiert, se scot zarzavaturile si se adauga racii. Acestia se fierb circa 15 minute pana devin foarte rosi.

Intre timp se pregateste mujdeiul in care se va adauga un pic din supa in care au fiert racii.

Se manaca calzi, cozile si interiorul clestilor. Eu i-am asezonat cu putin patrunjel, o salata de baby spinach si rondele de bagheta frantuzeasca prajita in unt.

Pofta buna :)



No comments:

Post a Comment