Clatite cu menta si dulceata

Thursday, April 29, 2010

Pentru ca imi era pofta si imi deschisesem miercuri apetitul pentru clatite, in seara asta le-am dovedit :)



Nu am sa pun o reteta precisa ci doar incredientele, de fiecare data fac aluatul dupa ochi, cantitatile depinzand de cate clatite vreau sa iasa.

Incrediente: 2 oua, faina, lapte si apa minerala in cantitati egale, coaja de lamaie rasa, 1-2 lingurite de menta uscata maruntita bine, un pic de sare, o lingura de zahar si dulceata pentru umplutura. ATENTIE! zaharul pus in excess o sa ingreuneze intoarcerea clatitelor la copt, acestea devenind foarte fragile.

Mod de preparare:
Intotdeauna incep cu ouale batute, si un pic de lapte peste care pun aproape toata faina si omogenizez bine compozitia, adaug apoi sarea, menta, coaja de lamaie si zaharul. Se adauga apa si laptele pana se obtine un lichid putin vascos. Daca nu ati obtinut destula compozitie mai puteti adauga faina si lapte/apa pana la obtinerea cantitatii dorite.

La sfarsit adaug o lingura de ulei care va ajuta sa nu se prinda pe tigaie la copt.

Pentru copt am folosit o tigaie de teflon si nu am adaugat deloc ulei. Dupa ce au fost coapte, clatitele se  ung cu dulceata si se impaturesc dupa cum va poarta imaginatia :)

Menta din compozitie va da clatitei o aroma extraordinar de fresh (am vrut sa ornez si platoul cu o frunza de menta proaspata dar inca nu a crescut)

Pofta buna :)

No comments:

Post a Comment