Unde dai si unde crapa - patania nr 2 cu firma de curent

Monday, January 14, 2013

Ca orice muritor tehnologizat al planetei am o nevoi acuta de curent electric, asta pentru ca nu sunt membru al comunitatii Amish. Ca orice consumator de electricitate fiecare suntem abonatii unei companii mai mari sau mai mici mai multinationala sau mai nationalista, in orice caz, o companie unde lucreaza muritori ca noi mai  "pregatiti" sau mai putin "pregatiti". Asa ca o sa incep cu firul logic al evenimentelor care s-au derulat la finele lui 2012 si au culminat astazi.

Intr-o sambata dimineata (prin noiembrie) suna cineva insistent la usa. Un tip de la curent ne chema sa ne arate ceva la contor. Contorul e situat pe casa scarii prin urmare in spatiu public. Extaziat de descoperirea facuta, ne arata cu degetul o anume rotita care facea parte din anasmblul de masurare a energie consumate. Eu, subexcitat de descoperire, zic:

- Da... ce-i cu ea?

- Pai nu vedeti? are alta culoare...

- Alta culoare in comparatie cu ce?

- Cu cea buna... cea buna e alba iar a dumneavoastra e neagra, deci masaoara mai putin decat consumati.

- Si de unde a-ti tras aceasta concluzie?

- Pai rotitele sunt pe culori, este clar ca a fost modificata si urmeaza dupa verificarea contorului sa platiti diferenta

- Diferenta la ce?  Nu vezi ca aparatul e sigilat de catre voi?

- Prin contract sunteti obligat sa platiti diferenta in cazul in care contorul este verificat si se stabileste ca a inregistrat mai putin iar dumneavoastra ati consumat mai mult decat ati platit.

In fine, vad ca nu prea ne intelegem ... eu ii spun ca si daca e modificata rotita asta nu insemana ca e un defect de functionare iar faptul ca mai e si sigilat ma exonoreaza de orice manipulare anterioara a contorului, si las discutia in sensul lui. Ca si finalitate, dansul imi spune ca va veni in zilele ce urmeaza cineva sa ia contorul si sa il verifice. Ma intorc in casa, scot contractul si intradevar scria ca daca se constata ca aparatul inregistreaza mai putin  din cauza unui defect de functionare  eu ma oblig sa platesc diferenta neinregistrata. Cazul prezentat de tip cu rotita colorata nu se incadra in nici o categorie din contract, sigiliile fiind intacte. In al doilea rand de unde stiu ei data la care un contor a incetat sa functioneze corect cand ei fac revizii odata la 8 ani :))

Intelegand ca nu au ce sa imi faca conform contractului, contorul fiind montat de mai bine de 8 ani, iar de 2 ani fiind eu proprietar la locatia respectiva, astept cu nerabdare "verificarea" contorului si rezolutia :P

Bineintelesc ca nu ne mai cauta nimeni vre-o 2 saptamani si atunci ma decid sa sun la calcenter sa trimita pe cineva cand suntem acasa sa luam act de schimbare. Imi raspunde o domnisoara foarte amabila care incearca sa ma ajute dar care nu gaseste nici o inregistrare cu privire la descoperirea fantastica a lucratorului de pe teren insa imi recomanda sa fac cerere de schimbare intrucat contorul e mai vechi de 8 ani. Eu bineinteles ca sunt deacord insa o astfel de cerere nu se poate inregistra la telefon decat in conditii mai speciale. Reusesc totusi sa o conving sa inregistram cererea. Toate bune si frumoase insa eu nu am seria contorului la indemana, prin urmare domnisoara nu ma mai poate ajuta.

Ajung acasa (9 decembrie), iau aparatul foto pozez din toate unghiurile contorul, pozez sigiliile cu tot cu integritatea lor si fac o cerere online de schimbare contor pe motiv ca e mai vechi de 8 ani exact cum ma indrumase de la relatii clienti. Fiind un sistem automat de ticketing, primest imediat email cu numar de inregistrare si ma pun sa astept.

Pe 11 ianuarie, gasesc in cutia postala o scrisoare de la curent. Ce scria in ea? :

Va multumim pentru aspectele pe care ni le-ati semanlat ....bla bla bla.......

Regretam situatia pe care ne-ati semnalat-o si va asiguram ca analizam cele mentionate de catre dumneavoastra. de indata ce vom avea un raspuns final nu vom ezita sa vi-l transmitem.

Multumindu-va pentru intelegere .... bla bla bla .....

In gandul meu era "ce stituatie regretata" ce "raspuns final trebuie sa imi dea... " cand eu cerusem doar atat, inlocuire contor mai vechi de 8 ani. In fine, pun totul pe seama raspunsurilor standard care de obicei nu au nici o legatura cu intrebarea initiala si astept rezolutia. Rezolutia vine pe mail si e de-a dreptul epica si in mare neconcordanta cu scrisoarea hard copy primita anterior:

Ca urmare a solicitarii dumneavoasta ... bla bla bla..., va comunic urmatoarele:

In data de 14.12.2012 contorul seria xxxxx a fost inlocuit cu grupul de masura seria xxxx.

Dorim sa va asiguram de deplina noastră disponibilitate de a prelua şi soluţiona orice problemă semnalată de către clienţii noştri. In speranţa că răspunsul meu a clarificat aspectele sesizate, vă mulţumesc anticipat pentru înţelegere.

Stau si ma intreb acum de ce a mai venit scrisoarea aceea prin posta, de ce a venit email-ul doar dupa o luna de la schimbare, de ce au schimbat contorul fara sa imi comunice ultimul index ... etc. In conditile astea sau lins singuri pe bot de la o eventuala pretentie petru posibila diferenta neinregistrata de contor. Deabea astept sa ajung acasa sa vad daca intradevar l-au scimbat :P

No comments:

Post a Comment